Spoločnosť Huawei dosiahla v roku 2016 hranicu 10 miliónov predaných smartfónov Huawei P9 a P9 Plus

Mobilná divízia spoločnosti Huawei oznámila, že v roku 2016 celosvetovo predala 10 miliónov prémiových smartfónov Huawei P9 a P9 Plus. Ide tak o prvé produkty z kategórie vlajkových lodí Huawei, ktoré dosiahli tento míľnik. Huawei P9 tiež získal rad ocenení, napr. od EISA alebo na CES Asia. Napriek globálne stagnujúcemu trhu smartfónov v roku 2016 spoločnosť ďalej posilňovala svoju pozíciu na zahraničných trhoch a zaznamenala výrazný rast v segmente prémiových zariadení.

 

Prémiové smartfóny Huawei P9 a P9 Plus boli predstavené v apríli minulého roku. Jedná sa o prvé produkty z dielne Huawei, na ktorých vývoji fotoaparátu spolupracovala legendárna nemecká fotografická spoločnosť Leica. Vďaka strategickému partnerstvu spoločností Huawei a Leica posunuli technologickú hranicu mobilnej fotografie a zákazníkom poskytli jedinečný fotografický zážitok.

2,6 mil. predaných kusov počas prvých 6 týždňov

Už počas prvých šiestich týždňov od uvedenia na trh sa predalo 2,6 milióna kusov Huawei P9 a P9 Plus. Vďaka prelomovému duálnemu fotoaparátu, elegantnému dizajnu a vysokej výkonnosti získal Huawei P9 rad pozitívnych ohlasov a ocenení ako zo strany expertov a odborníkov, tak od samotných zákazníkov. Už v decembri, 8 mesiacov od uvedenia Huawei P9 a P9 Plus na trh, tak spoločnosť dokázala prelomiť míľnik 10 miliónov predaných kusov. Huawei P9 získal tiež rad ocenení, napríklad Best European Consumer Smartphone 2016-2017 od EISA alebo Best Personal Computin Device na CES Asia.

 

Viac ako 20% podiel na trhu smartfónov v 20 krajinách sveta

Vďaka inováciám a kvalitne spracovaným prémiovým modelom Huawei P9, P9 Plus, Mate 8 alebo Mate 9 zaznamenala spoločnosť Huawei tiež mimoriadny nárast predajov v segmente high-end zariadení. V treťom štvrťroku predala spoločnosť 33,59 milióna smartfónov s 23 % nárastom oproti predchádzajúcemu roku. Smartfóny Huawei strednej a high-end triedy mali na predajoch 44 % podiel. V súčasnej dobe je podiel Huawei na trhu smartfónov viac ako 15 % v 30 krajinách sveta, v 20 krajinách potom viac ako 20 %. Podľa finančných výsledkov z prvej polovice roka 2016 dosahovali tržby mobilnej divízie Huawei (Huawei Consumer Business Group) asi 77,4 miliárd RMB (11,1 mld. USD) so 41 % nárastom oproti rovnakému obdobiu roku 2015. Medziročný nárast na trhoch mimo Čínu bol 1,6-krát vyšší ako na čínskom trhu.

Nárast povedomia aj hodnoty značky Huawei

Podobne ako predajné výsledky rastie aj globálne povedomie o značke Huawei a jej hodnota. V roku 2016 sa spoločnosť umiestnila na 72. mieste rebríčka „Top 100“ najhodnotnejších svetových značiek agentúry Interbrand (o 16. pozícií vyššie ako v roku 2015). Podľa BrandZ sa Huawei umiestnil ako 50. najhodnotnejšia značka (o 20 pozícií vyššie ako v roku 2015). V novembri 2016 bola spoločnosť vyhlásená najlepšou značkou spotrebnej elektroniky v „Best Brands 2016 – the Chinese brand ranking“ na základe spotrebiteľského výskumu agentúry GfK.

Igor Krahulec
Volám sa Igor Krahulec a som šéfredaktor webov www.mobildobodky.sk, www.pc.dobodky.sk a www.foto.dobodky.sk . Zaujímam sa o IT a mobilné technológie. Venujem sa hlavne mobilným telefónom, ale napríklad aj počítačom a ich perifériám. Ak by ste čokoľvek potrebovali neváhajte ma kontaktovať na e-mail redakcia@dobodky.sk alebo na redakcia@mobildobodky.sk

Advertisement